Wij helpen u wel!

27 juli 2013 - Brazzaville, Congo-Brazzaville

Helaas! Het vrachtschip waar onze truck met voorraadcontainer en auto mee vervoerd wordt, heeft vertraging. De verwachting is dat deze pas rond 10 Augustus aankomt in Pointe-Noire. En dan duurt het nog zeker twee dagen voordat deze in Brazzaville aankomt. We zijn nu dus wat langer afhankelijk van het vervoer van Papa Franck. Groen-witte taxi’s rijden hier ook genoeg, maar in deze zandbak zitten deze oude Toyota’s regelmatig vast. Er zijn zelfs kinderen die ’s avonds extra zand op één plek gooien om zich daarna te verstoppen achter een bosje. Als er dan een taxi vast komt te zitten schieten ze snel te hulp. Maar dan wel tegen betaling! Het handelen zit er dus al vroeg in.

Omdat we Papa Franck niet teveel tot last willen zijn en wij ook graag wat onafhankelijker willen zijn, is Doudou vandaag opzoek naar een goede auto.

Ondertussen zijn wij hier heerlijk aan het niksen. Nou ja, niksen. Ik heb Neba d’r haren gevlochten. De andere twee vermaakten zich buiten. Nu zitten we gezellig in onze huiskamer. Sèna kijkt televisie, Evi speelt op de ipod en Neba is samen met Mámo (het jongste meisje) aan het kleien.

Met dat ik dit schrijf (in Word)valt de stroom uit. Gelukkig is de accu van de laptop goed opgeladen. Het kan nog uren duren voordat ik weer online kan.

(de stroom was pas om 22:30u weer terug)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Selma & Naomi:
    27 juli 2013
    Wat hebben jullie het geweldig daar. Je verhaaltjes zijn onze nieuwe voorlees verhaaltjes voor het naar bed gaan. Naomi vindt het super leuk om de belevenissen van jullie te horen en natuurlijk ook de foto's te zien. Geniet ervan, dan genieten wij stiekem ook een klein beetje mee. Dikke knuffel van Naomi en de groetjes van Selma. :-P B-)
  2. Wilgeweerders:
    27 juli 2013
    WAJO, die haren zijn echt te gek meiden!!!! Dikke kus voor jullie van Klaasje
  3. Lydia:
    27 juli 2013
    Ik heb genoten van de foto's! Ietje, je moet je nog aanmelden voor onze blog. Lees je mail maar.
    Kus van iedereen x
  4. Angelique:
    27 juli 2013
    Hey wat ontzettend leuk om al jullie belevenissen te lezen. En wat een wereld van verschil met hier zeg! Ik kijk uit naar nog meer verslagen. Dikke kus Angelique