Nieuwe dochters

25 juli 2013 - Brazzaville, Congo-Brazzaville

Aan het eind van de ochtend zijn we weer naar Même Coco en Même Dada gereden. tante Muriël en haar vriendin zaten al klaar om de wilde krullenbollen van Sèna en Evi om te toveren in lange vlechten. Ze hebben er heel lang stil voor moeten zitten maar het resultaat mag er zijn (foto's volgen).

Terwijl de meiden werden gevlochten zijn Doudou, Neba en ik naar de markt geweest, opzoek naar een feestjurk voor Neba. Zodra de marktlui in de gaten hadden dat er Europeanen voor hun neus stonden werden alle prijzen minstens verdubbeld. Gelukkig is Doudou hier thuis en kan hij aardig onderhandelen.

Toen we terug waren op het perceel werd ik door Même Coco geroepen. "Ga daar maar zitten, en goed opletten, dan ga ik je gekruide rijst leren maken". Helaas had ik alleen aantal stappen gemist. Maar er zit ook een voordeel: ik krijg de komende weken kookles van m'n schoonmoeder!

1. Gert en Ellen Witter:
    26 juli 2013
    Prachtig al die gebeurtenissen te lezen.
    Heel goed dat jullie het zo naar de zin hebben.
    Groeten aan de hele familie.
    Veel liefs van ons
  2. Petra Groenenboom:
    26 juli 2013
    mmmmm en daarna ga jij ons weer kookles geven :D
    ontzettend leuk om je verhaaltjes te lezen, Irene.
    ik geniet echt aan de zijlijn mee.

hoe is het voor de meisjes (en jij) om daar te zijn? De geuren en kleuren zullen heel anders zijn, vind je het verschil groot?
  3. Emily:
    Hoi lieverds !!

Ik ben erg benieuwd naar het haar van de meiden !! Wel leuk zo´n groot gezin om je heen !! Altijd iemand om mee te kletsen !!

Ik ben ook erg benieuwd naar al dat eten hihi
    Dikke zoenen voor allemaal !!
  4. Wilgeweerders:
    26 juli 2013
    Ik hoef geen kookles, proeven vind ik leuker! xxx Wajo Opperzus je huis is raar zonder jou en je kids!!!
  5. Lydia:
    26 juli 2013
    Ja vrouw, wat cris zegt. Toch best vreemd dit huis zonder sidibe'tjes! Ben je al een beetje gewend of is het echt een supercultuurschok? Ben nieuwsgierig naar foto's. Ook van het eten.

Grote knuffels van Lydia