Sfeer proeven

29 juli 2013 - Brazzaville, Congo-Brazzaville

We zijn alweer één week in Congo. Hoog tijd dus om ons eens aan te melden bij de Belgische ambassade (wat nou laat, we passen ons gewoon aan aan het Afrikaanse ritme!).

Na het invullen van de papieren, zijn we gaan wandelen door het centrum, naar de werkplek van Papa Franck, het gemeentehuis van Brazzaville. Hij heeft vanaf zijn kantoor een prachtig uitzicht over de rivier de Congo. Aan de andere kant kan je zo Congo-Kinshassa zien. Nergens anders ter wereld liggen twee hoofdsteden zo dicht bij elkaar dat je aan de oevers naar elkaar kan zwaaien.

In de middag zijn we ook weer even bij de Meme's op bezoek geweest. Elke keer dat we daar komen is het feest. Er wordt eten klaargemaakt. Een dame met een mand sinaasappels wordt van de markt geroepen om deze voor ons te schillen. Dit doet ze graag want dan heeft ze in één keer een groot deel van haar dagomzet binnen. Wij hebben trouwens met z'n alle in lange tijd niet zoveel fruit gegeten als hier in Congo.

Op de terugweg hebben Sèna en ik eindelijk wat foto's kunnen maken van de winkeltjes en marktkraampjes langs de weg. Al vanaf dag één ben ik weg van de kleuren en reclametekeningen op de gevels, en alle bedrijvigheid eromheen. Bekijk de foto's en geniet mee!

1. Cristine:
    30 juli 2013
    Hoi Hoi!! Wat een avontuur zeg! Geweldig om je verhalen te lezen! Zo blij dat jullie het zo enorm naar jullie zin hebben. Veel plezier nog!

XXX Cristine