Op bezoek bij Meme Coco en Meme Dada

23 juli 2013 - Brazzaville, Congo-Brazzaville

Na een lange reis en het thuis komen bij Papa Franck, hebben we allemaal heerlijk geslapen. 's Morgens worden we geroepen voor het ontbijt.

Aan het eind van de ochtend rijden we naar het centrum van Brazzaville. Overal waar we kijken zien we huizen in aanbouw. Er zijn ook veel winkeltjes en marktkraampjes.Tussen twee stofwinkeltjes in zit de ingang naar het perceel van Meme Coco en Meme Dada (de moeders van Doudou). Wat een mooie vrouwen. Deze twee zussen delen hun stuk grond met hun kinderen en kleinkinderen. Er woont ook een hulpbehoevende broer en er is een neef uit Ghana gehaald om bij ze te wonen. Terwijl de één bezig is met de was, zijn andere het eten aan het voorbereiden. De kinderen vermaken elkaar en de oma's. Een klein sociaal netwerkje midden in een markt.

1. Karen:
    25 juli 2013
    Zo leren jullie stukje bij beetje Brazzaville kennen. Maar Doudou kent de weg natuurlijk al. Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen.
  2. Lydia:
    25 juli 2013
    Heb met smart zitten wachten op bericht uit Afrika. Nou, het was zeker het wachten waard! Dikke Hollandse zoenen voor iedereen!
  3. Wilgeweerders:
    25 juli 2013
    Blij dat jullie je thuis voelen daar bij de andere kant van de familie. Blijf lekker bloggen zus. Ik hou van jullie xxx