Hamburgers met frites

2 augustus 2013 - Brazzaville, Congo-Brazzaville

Na twee dagen thuis waren we wel weer toe aan een dagje weg. Het is gezellig hoor, al die kindjes om je heen, maar ze vragen best veel aandacht  dus echt rust heb je niet. En dus rijden we in de ochtend, met Papa Franck, in de richting de binnenstad. Hij heeft ons afgezet bij een toeristenmarktje. We worden van het ene kraampje naar het andere kraampje gelokt. Houten beelden van dieren en werkende mannen en vrouwen, maskers in allerlei soorten en maten, traditionele muziekinstrumenten, sieraden, portemonnees en laptoptassen van krokodillenleer en veelkleurige schilderijen. Er is voor ieder wat wils. Sèna en Evi kopen mooie oorbelletjes met Malachieten kraaltjes en we trakteren onszelf op een leuk armbandje. Om verder geen overhaaste beslissingen te nemen, besluiten we hier later nog een keer terug te komen.

Aan het begin van de middag wandelen we langs Papa Francks werk. Hij brengt ons bij een Noord-Afrikaans eethuis voor een goede lunch. Na alle dagen rijst met kip, vis of vlees bestellen we hamburgers met frites!!! Heerlijk, met mint, gekruid vlees op een vers hamburgerbroodje. Wat hebben we daar van genoten.

1. Angelique:
    3 augustus 2013
    Hey ireen super leuke foto van jullie met die grote hamburgers, kan me trouwens heel goed voorstellen hoor dat jullie daar blij van werden haha Geniet nog van jullie reis en rust lekker uit. Dikke kus Xx
  2. Petra Groenenboom:
    4 augustus 2013
    mmmm, smakelijk!
  3. Cristine:
    8 augustus 2013
    ziet er goed uit!! Veel plezier nog!
    xxx