Verder kijken

13 augustus 2013 - Brazzaville, Congo-Brazzaville

In de buitenwijken van Brazzaville zijn, naast half verbrande afvalhopen, veel ‘natuurwondertjes’ te zien. Er lopen geitjes los op de weg. Kippen met hun kroost zijn de hele dag op zoek naar eten, en er zijn vogeltjes en vlinders in de mooiste kleuren. Er zijn planten die midden in het droog seizoen de kracht hebben om te bloeien of nu zelfs vruchten geven zoals de kokosbomen.

Wandelend door het centrum kom je ook van alles tegen. Zo zijn er ook hier genoeg vruchtdragende bomen en bloeiende planten.  Als je nog beter kijkt kan je ook allerlei leuke beestjes ontdekken. We kijken nu dus niet alleen meer naar de mooie reclameschilderingen en de kleurrijke stoffen van de dames hier op straat, maar we houden onze ogen ook open voor andere schoonheden.

1. Wilgeweerders:
    13 augustus 2013
    Volgende x wil ik (Klaasje) mee, ik hoor het uit al jullie verhalen!!! Kunnen jullie niet wat geur in potjes doen voor ons (dat is een vraag van Almamy). Ook zou hij graag een beetje zand en schelpen krijgen, uit Congo. Oh bloemzaadjes wil hij ook wel, haha. We missen jullie nog steeds op een gezonde manier. Dikke xxxjes van de Wilgeweerders.